söndag 15 februari 2009

Vinterpromenad vid havet!


En ö mitt i havet som heter Åstol.

På lördagen tog vi en promenad ner till Båtvik. Alldeles stilla, soligt och tyst. Att det kan få vara alldeles tyst runt en känns ibland som lyx, eller hur? Hemma önskar man nästan ibland att strömmen ska gå för då blir det den där tystnaden som jag kan njuta av. Jag kanske skulle gå på ett sånt där reatreat (stavas det så tro?) där man inte ens får prata med varandra, allt sker i tystnad. Nä, jag går nog ner till Båtvik i stället...

7 kommentarer:

  1. Hej!1
    tack för dina fina kommentarer inne hos mig..Blir så glad för alla hälsnmingar..men hinner inte alltid kika in til alla..Men nu så kikar jag in til dig..härligt att du oxå är Kristen..vet ej vad jag skulle göra utan min tro på Gud!!

    Underbara bilder..väcker verkligen sommarlängtan.jag är uppväxt 3 km från havet så jag älskar havet..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  2. Godmorgon! Kul att du hittat till mig!För då hittade ju jag dig!
    Har kikat runt hos dig och OJ vilka fina bokstäver ni sågat ihop du och din man, ett väldigt bra samarbete där tycker jag...

    Jag har målat kuddarne med vanlig textilfärg, men jag var snål och köpte bara svart och vit.
    Sen provade jag att blanda i lite blå anna hobby/akrylfärg för att få en blågrå ton-och det funkade alldelas utmärkt!
    Jag bara suddade lite med penseln för att få det att se slitet ut ifrån början, annar sblir det väldigt skarpa kanter...

    Kramar cecilia

    SvaraRadera
  3. Hej Agneta!
    Såg just nu den rara kommentaren på min blogg från dej och nu har jag kikat här hos dej, så fint du målar både på möbler och tavlor:)
    kommer och hälsar på igen!

    Kram från den andra Agneta

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Jo kuddarna syr jag och använder mall och texstilfärg från Panduro.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Så underbart vackert det var i Båtvik!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Vad vackra bilder från Båtvik, även Åstol var med på ett litet hörn.
    Kram Angela

    SvaraRadera