lördag 28 februari 2009

Bonad!





Mamma sydde den här bonaden till mig för flera år sen och jag hade den uppe på väggen. Men när vi renoverade köket för ca 4 år sen, åkte den ner i en byrålåda. Den senaste tiden har jag läst mycket i Bibeln, främst Paulus brev och även 1 Joh brev om just kärleken. Det står att Gud ÄR kärlek och just det som står på bonaden "Störst av allt är kärleken". Det är så sant. Ett liv utan kärlek är värdelöst och tomt. Vad viktigt det är att vi vårdar våra relationer och inte minst den till Gud. Nu pryder bonaden sin plats i köket igen som en ständig påminnelse. Glöm inte att Gud älskar dig...
Klicka gärna på bloggen Vardagstro, där finns många kloka tankar från Liselotte Malmqvist som är präst på Tjörn.





1 kommentar:

  1. Vad sant det är att det är så viktigt med kärlek. Vad tur att du satt upp den fina bonaden igen. Jag fick tag i fina plascher med bibelmotiv i lördags på loppis. Ängeln är så strålande. Titta in på min blogg får du se.
    Kram

    SvaraRadera