onsdag 18 mars 2009

Nostalgi och brödpåse!

Den här lilla "shoppingvagnen" som jag kallade den då, för ca 40 år sen, använde jag när jag hjälpte mamma att handla. Vi hade nära till affären så ibland bad jag mamma att få gå och shoppa lite. Ett paket mjölk eller en limpa var väl det som fick plats men jag kände mig stor och redig ... gullig är den tycker jag.. vet inte riktigt var jag ska ha den.. kanske hänga den på väggen nere i grovköket eller hallen.



Min brödpåse är färdig. Den blev nog lite stor men den faller iaf inte samman tack vare "fliselinet" emellan. Tyvärr hade jag inga nybakade bullar att stoppa i men kanske till helgen att man kan få satt en deg..

Den är vändbar... jag lyckades få tag i grönprickigt tyg som är lite "vårigt" nu..



3 kommentarer:

  1. O Viken helt underbar shopingvagn. Va kul att du har den kvar och så fin. jag blir alldeles rörd.
    Brödpåsen... hur fick du till den? Det vill ja lära mig.
    Kram Angela

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. a Agneta studiedagen var jätte bra. Det är inte ofta man är på en studidag som man sent kommer glömma. Jag glömmer aldrig Att tända stjärnögon med Lo Rossling. Jag blir så rörd när jag tänker på den föreläsningen så kommer det att vara med denna som vi var på i måndags. Den berör, jag får skriva om det på bloggen.
    Kram igen Angela

    SvaraRadera