söndag 29 mars 2009

Gammal låda blev som ny eller ny låda blev som gammal!

Bakom pärlsponten gömmer sig en låda från IKEA (Hol ellr nåt heter den) en sån där "rutig" ni vet. När vi gjorde om i hallen ville jag från början ha en väggfast bänk med lock av pärlspont (inte själva locket då) men istället blev det en Ikea-låda. Med lite övertalning fick jag mannen att såga till panelskivan och limma fast på tre sidor av lådan. Sen målade jag den, sydde en dyna av linnetyg så var det klart! Nu smälter den in bättre i hallen tycker jag.

Nu till lite nostalgi igen (kan det vara åldern tro?)... En bekant och fd arbetskamrat till mig kom en dag och frågade om jag fortfarande gillade gamla burkar. Då gav hon mig den här lilla söta karamellburken. Den har tillhört "Syster Gudrun" som under min barndom och längre tillbaka var distriktsjuksköterska här i samhället. Hon har gett mig mina vaccinationer och vägt mig när jag var liten... hon är nu död sen ganska många år sedan men jag kommer fortfarande ihåg lukten när man skulle till mottagningen med mamma. Det var väl inte så positivt alla gånger ...


3 kommentarer:

  1. Hejsan!!
    Va kul med burken från syster Gudrun...Jag kan oxå känna doften ännu!! Å så fin lådan blev....verkligen tjusig. Ja Ni är ju så duktiga på att få till det du och gubben.
    Carolina har tagit fototna med MIN kamera....så det så.....hihi......Men jag kan inte heller få till det så som hon får.
    Kram i vårsolen // Vi kanske kan få till en fika nån dag ute i det gröna!! Kram Jeanette

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vilken fin blogg du har och vad fin "lådan"blev
    Hälsningar från Lotta "på andra sidan gatan!"

    SvaraRadera
  3. Ja den blev jätte fin. Jag gillar också gamla burkar.
    Fint du målar.
    Annika

    SvaraRadera